Aktualizace v sekci TT byly ukončeny. Na hlavní stranu se dostanete kliknutím na odkaz v záhlaví.

20. 12. 2008

Abych přišel také s něčím zajímavým pro ty z vás, kteří sledují mé stránky nikoliv kvůli obchodu (:o), ale kvůli modelařině, přináším dnes model nákladního auta. Tuším, že je to Tatrovka, kdyžtak mne opravte. Začal jsem ji stavět před pár měsíci, dokončil dneska. Vyzkoušel jsem si dnes dvě pro mne nové věci. Jednak práci se stříkací pistolí a druhak fotografování modelů dle návodu, který přinesl kolega z fóra modely.biz. Děkuji mu za hezký návod, který mi konečně vysvětlil, co jsou pojmy jako clona, závěrka, apod. Řekl bych, že na kvalitě fotek se tento krátký kurz trošku podepsal. :o)

19. 12. 2008

Prodej kolejiště - Představy o ceně, shrnutí stavu kolejiště a co vlastně nabízím.

V minulé aktualizaci jste se dočetli, že Kobylky jsou na prodej. Ozvala se mi spousta lidí, z nichž většina je z řad čtenářů mého webu a nenapsali mi ani tak kvůli tomu, že by měli zájem o kolejiště, ale chtěli mi různým způsobem vyjádřit podporu, překvapení či se mne od toho prodeje pokoušeli odradit. Za všechny tyto maily děkuji a věřte, že mne velmi potěšila Vaše účast, sám jsem rozhodně nic takového nečekal. Všechny Vás mohu ubezpečit, že Kobylky zdaleka nekončí, končí jen jedna etapa velkého domácího kolejiště, ale budeme vesele pokračovat dál. Rád bych na tomto místě vyvrátil veškeré dohady o tom, kterému ze tří možných měřítek se budu dál věnovat. Sám o tom zatím nejsem plně rozhodnut, i když určitou rámcovou představu mám. Nechám si ji však zatím pro sebe, protože nechci nic slibovat ani se k ničemu uvazovat.

Hlavním důvodem dnešní aktualizace je ale trošku přiblížit, co všechno vlastně prodávám, za jakou cenu a tak vůbec. Pro pořádek raději říkám, že se jedná o kolejiště nedokončené v rozpracovaném stavu, neumožňující v momentální fázi stavby jízdů vlaků jinak, než "sem tam" po dosud dokončené části. Není tedy vhodné pro toho, kdo chce koupit hotový kus a rovnou jezdit. Na kolejišti bude třeba ještě hodně zapracovat, než bude hotové. I když - kolejiště není vlastně hotové nikdy, že? Aktuální stav kolejiště je zachycen na této fotografii, detaily z různých částí výstavby jsou dle toho, jak vznikaly, řazeny za sebou v sekci "stavba". Pro představu o velikosti výše uvedeného - zatím postavená část je tvořena ze dvou segmentů 1 x 1,5 metru, delší stranou přitisknutých k sobě. Původní plán počítal s dalšími dvěma podobnými segmenty, ale tím, že je kolejiště stavěno z jedné strany postupně, umožňuje navázat na již hotovou část jakkoliv jinak a přizpůsobit výsledné rozměry Vašim prostorovým možnostem či modelářským touhám. :o)

Ozvalo se mi několik zájemců s dotazy na cenu. Původní nápad, že nabídky nechám na potencionálních kupcích asi nebyl úplně nejrozumnější, už proto, že kdo kolejiště neviděl na vlastní oči, těžko může vymýšlet nějaké vlastní cifry. V první řadě je tedy v nabídce kompletní již postavená část kolejiště, tedy vše, co můžete nalézt na fotkách ze stavby. Toto jako celek je k dispozici za cenu prokazatelně vynaložených nákladů, jejichž přibližnou součetku zde uvádím. Vzhledem k tomu, že jsem nakupoval v průběhu více než půl roku a účtenky jsem si nikdy příliš neschovával, tak ceny spíše odhaduji. Má-li někdo zájem, může porovnat s aktuálními cenami na eshopech.
104 stromů (Model scene a JM modelová železnice) průměrná cena / ks = 60,- Kč6.240,-
24 metrů profilového kolejiva (Tillig) průměrná cena / metr = 130 Kč3.120,-
Budovy Dům závoráře a Zastávka Polenz (obé Auhagen)300,-
1 ks výhybka (Tillig) + elektromagnetický přestavník (Peco)400,-
Tři tunelové portály řada profi (Noch) + jeden za hubičku (Malá železnice)500,-
Materiál 2 základních rámů (dřevo, sololit, polystyren, EPS, atd...) (Bauhaus)1.500,-
8 kusů kovových noh (Bauhaus)700,-
--------------------------------------------------------------------------
Celkem včetně bonusů (viz níže)13.760,-
Tato cena je konečná a nebudu ji v žádném případě zvyšovat. Navíc k tomuto dostane kupec zdarma:
- 9 kovových nohou na další díly kolejiště (na dva další segmenty a ovládací pult)
- sololitové desky již nařezané na rozměr potřebný k dokončení kolejiště dle původního plánku
- 3 ks polystyrenu 5 x 50 x 100 cm na tvorbu krajiny
- EPS 3mm desky v dostatečném množství na podložení kolejí pro téměř libovolně velké kolejiště
- 2 kotouče oboustranné lepicí pásky na lepení foliáží, popř. kolejí
- pár balíčků bílé DAS hmoty, která sice z hlediska ceny nestojí za zmínku, ale velmi špatně se shání (vlastní zkušenost, nakoupil jsem raději zásoby) :o)
- možnost předkupního práva na veškerý další materiál, který mám.

Právě kvůli výše zmíněnému předkupnímu právu, nebudu zde zatím nabízet nic z dosud nepoužitého materiálu. Tento nabídnu širé veřejnosti až v případě, že si jej nebude chtít odvézt kolega, který si odveze kolejiště. Tedy jen pro předběžnou představu, jedná se o:
- mnoho stromů
- téměř kompletní sortiment městských domů firmy Auhagen (některé domy dvojmo i trojmo, většina sestavená, některé patinované, některé dosud nerozbalené) + několik dalších staveb téže firmy (nikoliv městských)
- cca 20 - 25 metrů flexi kolejiva (Litomyský a Tillig, beton i dřevo, cca půl na půl)
- několik výhybek EW2 pravých i levých, jeden angličan
- lampy Dominik (hlavně drážní a parkové)
- automobily osobní i nákladní (resiny sestavené, polosestavené i nesestavené, hotové Auhagen a Herpa)
- pidilidi a pidizvířata (včetně diskutovaných kachniček na rybník)
- několik klávesnic pro analogově ovládané příslušenství
- přestavníky PECO s dlouhou jehlou včetně redukcí
- velké množství laserem vyřezávaných plotů různých druhů (Model Scene)
- a spooooousta drobností nejrůznějšího druhu, včetně věcí, na které jsem zapomněl

Na závěr mi nezbývá než poděkovat za pozornost, ještě jednou za podporu a vzhledem k tomu, že do Vánoc už to bude asi poslední aktualizace, přeji všem pravidelným i náhodným čtenářům mého webu bohatého mašinkového Ježíška a do nového roku spoustu času na náš společný koníček i trpělivé okolí.

Martin
tel. 605 542 319
konopaslik@seznam.cz
ICQ: 302-843-401

17. 12. 2008

Když jsem letos v březnu začínal kolejiště stavět, netušil jsem příliš, co vlastně od toho očekávám. Měl jsem přečtenu spoustu úvah o "vlakodromech", modulech a panelových domácích kolejištích. Tehdy jsem vycházel ze dvou myšlenek - nechtěl jsem mít vlakodrom a chtěl jsem si zajezdit i doma. Nakonec tedy vzniknul poměrně jednoduchý plán kolejiště a pustil jsem se do stavby. Posledních pár týdnů mi však hlavou vrtá myšlenka - jakési uvědomění. Jízda vlaku není to, co mne na železniční modelařině láká. V mašinách se nevyznám a ani nemám ambice to napravovat. Vlastně bych svůj přístup mohl definovat jako stavbu krajiny, ve které se něco hýbe. Kdybych tehdy věděl o Faller Car systému, je možné, že bych modeloval krajinu s FCS. Vlaky jsou ale tak nějak tradičnější a přecijen k nim mám nějaký vztah z dětských dob. Tím se dostávám k hlavní myšlence - chci modelovat krajinu a to pokud možná co nejvěrněji. Jestli na ní něco bude či nebude jezdit, je nepodstatné, nicméně příjemné zpestření. A další myšlenka zní: Čím větší projekt, tím méně detailů a tím větši potřeba trpělivosti k jeho dokončení. Výsledkem tedy mohou být dvě varianty: Dioramata, nebo moduly. Dioramata nepovažuji za cíl. Člověk si může nějaké jen tak mimochodem postavit, ale nemají v sobě nic lákavého. Moduly ano. Nejen, že je v nich vše, co poskytují dioramata, ale navíc je možno je ještě spojit dohromady, setkat se stejně či podobně to cítícími lidmi a to, že se tam něco i hýbe, je nezanedbatelný bonus. Rozhodl jsem se tedy, že své kroky budu dál ubírat směrem k modulům. Což ssebou ovšem nese zásadní problém - mám půlku místnosti zabranou ne zrovna malým rozpracovaným kolejištěm. Abych stavěl i kolejiště, i moduly, na to nemám kapacity (a mimo modelařiny mám i jiné zájmy), proto musím toto kolejiště nějak vyřešit. Nechal jsem na něm bezmála rok práce, která mi byla zároveň zábavou. Spoustu věcí jsem se na něm naučil, což stálo nejen čas, ale i nezanedbatelné peníze. Bylo by mi líto jej teď prostě vzít a zlikvidovat (či v lepším případě odvézt na chalupu, kde by bylo odsouzeno k postupnému zániku pod nánosy prachu). Proto jsem se rozhodl nabídnout tento rozpracovaný fragment veřejnosti - třeba se najde někdo, kdo ještě nezačal stavět a využil by můj panel jako odrazový můstek ke své práci. Začal jsem stavět od krajního dílu, takže není vůbec problém dál pokračovat podle vlastního návrhu a dát výslednému kolejišti jakýkoliv tvar. Nehodlám na tom nijak vydělat - chtěl bych alespoň z části pokrýt náklady, které jsem do stavby již dal, tedy cenu použitého materiálu, abych se mohl s vervou vrhnout právě do modulů. Mimo toho, co již znáte z webu mám samozřejmě i spousty dosud nepoužitých věcí, desítky metrů kolejí, výhybky, moře stromů, lidiček, domků a všeho možného dalšího. Tyto věci nebudu prozatím prodávat samostatně - počkám nejdřív, jaký bude zájem o kolejiště jako celek a pokud se zájemce objeví, dostane přednostní právo si k tomu koupit i ostatní materiál. Pokud by se mezi návštěvníky stránek objevil někdo, kdo by měl o kolejiště zájem, budu rád, když se mi ozve. Samozřejmě že pokud má někdo zájem se přijít podívat a osobně si vše prohlédnout, tak nejsem vůbec proti, naopak. O ceně rámcovou představu mám, ale uvádět ji zde nebudu. Nechť vážný zájemce navrhne svou vlastní a můžeme o tom poklábosit. Kontakty na mne:
Martin Lípa
tel. 605 542 319
konopaslik@seznam.cz
ICQ: 302-843-401

A ještě si dovolím na závěr drobně nastínit své úvahy do budoucnosti. Nejsem zatím rozhodnut, jestli i v modulech zůstanu u velikosti TT. Původní důvod, proč jsem se uchýlil k "téčkám" byl ten, že H0 vyžaduje moc místa a u Nka jsem byl tehdy přesvědčen o tom, že je zde téměř nedostupné. Nyní již vím, že to s tím Nkem není tak úplně pravda. Proto v tuto chvíli připouštím všechny tři varianty. Díky modulům odpadá problém s prostorem u H0, s TTčky mám už nějaké zkušenosti, které by šly využít a mám k nim i jakýsi nostalgický vztah (na druhou stranu TTčková úroveň kvality modulů nemá příliš dobrou pověst) a u Nka znám zase pár lidí osobně a Nková sekce Zababova je mi tak nějak sympatická. Rozhodně tedy zatím netuším, kterým směrem a jak rychle se budou mé kroky ubírat. Vše závisí mimo jiné i na tom, zda a jak rychle se mi podaří "vyčistit stůl" od současné práce, abych mohl s čistou hlavou vyjít vstříc zítřkům.

6. 12. 2008

Motoráček od Pavla H. je hotov. Svítí, jezdí, bliká, nehouká, ale to časem přijde. :) Takže vlastně tak úplně hotov ne. Ale na to je spooousta času.

5. 12. 2008

Znáte tu situaci, kdy někam do bytu umístíte velkou vodorovnou plochu? Obzvlášť, pokud je tato zhruba ve výši pasu? Během jednoho, maximálně dvou dnů, se zaplní všemožnými krámy, bez ohledu na její velikost. Tu tam odložíte mobil, skleničku s pitím, papíry z kapsy, za chvíli vedle nich leží cédéčko, svačina a než se nadějete, vodorovná plocha je pryč. Namísto ní máte v místnosti haldu krámů na odkladišti. Jestli se vám tenhle problém vyhýbá, gratuluji a závidím. U mne je to pravdilem. Někteří z vás možná pamatují, že jsem před časem sestavoval rám na další segment kolejiště. Inu, přiznávám se, stalo se mu přesně to, k čemu je odsouzen svým tvarem. Proměnil se v odkladiště. A co hůře, já na něj neštosoval věci jeden či dva dny, ale více než měsíc. Proto vás poslední týden zasypávám aktualizacemi, které mají pramálo společného s progresivní tvorbou kolejiště. Budu upřímný, prostě se mi to nechtělo uklízet, tak jsem radši dělal něco jiného, co čistou plochu nevyžadovalo - a proto houby, cedule, atd. :) Včera jsem se ale odhodlal a bordel sprovodil ze světa (tedy alespoň ze stolu). Dnes tedy po dlouhé době "budovatelská" aktualizace a doufejme, že ještě několik dalších takových bude. :)

3. 12. 2008

Opět je tu nová sekce, doufám, že na nějakou dobu poslední (už mne nebaví přepisovat pořád to záhlaví). Když jsem si prohlížel ceduli policie z minulé aktualizace, pořád se mi zdálo, že je moc veliká. Počítal jsem měřítko snad desetkrát, stále to vycházelo dobře, ale na pohled mi to nesedělo. Proto jsem se rozhodl, že nejlíp to poznám, když ji přímo použiju. Vzhledem k tomu, že mám již postavenou spoustu městských domů (a další budou přibývat) na západní část panelu, bylo otázkou okamžiku vybrat si, ze které stavby udělám policejní hnízdo. Tato aktualizace je tedy vlastně jen prověrkou, že cedule sedí a že můj neklid byla jen neopodstatněná haluz.

Každopádně postup tvorby cedule jsem nafotil a když už jsem měl fotky, tak proč je nevystavit. Dosud nebylo kam, zabýval jsem se zde na webu přecijen spíše otevřenou krajinou, než civilizací, ale budiž toto impulzem pro založení sekce "Budovy", k čemuž jsem se už dlouho odhodlával. Pro pořádek jsem udělal pár zběžných fotek domků, které už v kolejišti jsou. Další budou postupně přibývat podle nálady a času.

2. 12. 2008

Dnes zakládám novou sekci, zvanou "Ostatní". V průběhu času se tam bude objevovat vše, co se mi jinam nevejde, nejinak tomu bude dnes. Posledních pár dnů jsem si místo s mašinkama hrál s počítačem a zde přináším výsledek. Jedná se o soubor plakátů, cedulí a podobných doplňků, vhodných do V. epochy. Soubor dávám volně ke stažení, při tisku 300dpi vychází rovnou na velikost TT. Pro ostatní velikosti bude třeba si měřítko poupravit, což by neměl být problém. Tak doufám, že se vám budou cedule hodit. Snad vám nebudou vadit některé vyloženě Kobylecké reálie. :)

24. 11. 2008

Na pravidelných čtvrtečních modelářských srazech se (nutno říci, že po několika pivech) rozproudila debata o modelování hmyzu, drobných ryb, hub a podobných drobností, samozřejmě v měřítku. Já jsem se posledně jmenovaného chytil a v dnešní velmi drobné aktualizaci přináším jednoduchý způsob, kterak své kolejiště oživit houbami. P. S.: Nejezte je, škrábou v krku. :)

7. 11. 2008

Aktualizoval jsem sekci Odkazy, přidal jsem několik stránek. Autorů jsem se neptal, zda je mohu mezi odkazy přidat, pokud tedy proti umístění svého webu mají námitky, prosím, ať mne upozorní, okamžitě je stáhnu.

Již se mi několikrát stalo, že mne kolega modelář požádal o přidání svých stránek mezi odkazy. Aby nevznikala nějaká nedorozumění, tak při této příležitosti raději předem upozorňuji, že do odkazů dávám takové weby, které za něco stojí a mají čtenáři co nabídnout. Nejsem ochoten uskutečnit výměnný obchod "ikonku za ikonku", pokud nemám pocit, že jsou dané stránky něčím přínosné. Možná se to ode mne budé zdát příliš drsné a arogantní, zvláště když ani mé stránky nejsou žádný zázrak. Jsem si toho vědom a také jsem nikdy nikoho nežádal, ať mou ikonku na svůj web umístí. Všichni lidé, kteří to udělali, tak udělali z vlastní iniciativy a vůle. Pochopitelně jsem rád, beru to částečně jako uznání toho, že zde lze nalézt něco, co si zaslouží svůj odkaz na jejich webech.

Před lety jsem byl zaměstnán coby marketingový poradce, kde mou prací bylo mimo jiné probírat se hodiny a hodiny času internetem a hledat relevantní informace k nejrůznějším tématům. Tehdy jsem více než kdy jindy proklínal ty desítky a stovky lidí, kteří si založili web jen proto, že chtěli "být na internetu", aniž by měli co říci. Proto nebudu ani já toto podporovat a mezi odkazy nechám jen ty weby, které budu sám považovat za přínosné. Tím nechci říci, že pokud někdo má zajímavý web, nebo o nějakém takovém ví, že si to má nechat pro sebe. Samozřejmě budu rád, pokud mne na něj upozorní a pokud shledám, že je obsah stránek zajímavý, nepochybně jej mezi odkazy rád umístím.

Závěrem se chci omluvit za nepříliš modelářskou aktualizaci. Byl bych nerad, pokud by můj tón zněl nepřívětivěji, než jak byl myšlen obsah mých slov. Rozhodně nebyla myšlena útočně, spíše jako taková obhajoba a vysvětlení toho, proč je má sekce odkazů tak minimalistická. Příští aktualizace bude již zase plnohodnotně modelářská. :o)

2. 11. 2008 večer

Výsledky ankety zatím vypadají celkem jednoznačně, proto se nebojím dnes přijít už se třetí aktualizací. :o) Nejen já se zabývám stavbou, ale nelení ani kolega Pavel Haertl, který staví motoráček. Zde tedy další fotky z postupu jeho práce.

2. 11. 2008 odpoledne

Další kousek je hotový.

V souvislosti s tím, že je to dnes již druhá aktualizace (a není to poprvé), by mne zajímalo, zda Vám tento systém vadí, či nikoliv. Prosím o vyjádření v anketě či v návštěvní knize. Neslibuju, že se výsledkem budu řídit, dělám aktualizace hlavně tak, jak to vyhovuje mně, ale je dobré vědět, co si lidi myslí, že? :o)


2. 11. 2008

Stavba pokračuje, udělal jsem další kousek krajiny v přední části čtvrtého segmentu.

1. 11. 2008

Volný víkend = čas na krajinu. Příjemnou zábavu. :o)

28. 10. 2008 o fous později

Dnes ještě jedna rychlá aktualizace. Využil jsem deštivého dne a postavil si autojeřáb Liaz z dílny ES Pečky.

28. 10. 2008

Po delší době opět aktualizace takříkajíc z vlastní dílny.

Přestěhování se povedlo a tak mohly započít práce na instalaci dalšího segmentu. Dnes tedy menší fotoseriálek o vzniku nosného roštu.

A též první pokus o napatlání nějakého přibližovadla. Odnesla to Felicie od DAVO modelu, kterou jsem si koupil na burze.

13. 10. 2008

Tentokrát Vám neukážu žádné vlastní dílo, ale dílo kolegy Pavla Haertla, který pro mne staví Kufřík. Dnes mi poslal fotografie z postupu stavby a s jeho svolením je zde vystavuji. Fotky jsou doplněny i Pavlovými vlastními komentáři.

Nutno říci, že toto je činnost, na kterou si sám prozatím vůbec netroufám a tak jsem mu velmi vděčen, že se tohoto úkolu ujal a s pečlivostí sobě vlastní (jak jsem viděl na jeho ostatních modelech) tvoří. Nepochybně se do toho též jednou pustím, ale zatím je tato doba v nedohlednu, zvlášť, když je na modelu tolik jiné práce.

V souvislosti s tímto jsem nucen konečně otevřít sekci "Vozový park", do které budu postupně doplňovat všechno, co má kola.

21. 9. 2008

Dnešní aktualizace nebude tak úplně modelářská. Někteří návštěvníci Kobylek vědí, jiní možná tuší a jiní nemají ani páru, že se v tomto období stěhuju. Důvodů je spousta, ale musím chtě nechtě přiznat, že i vlaky v tom sehrály výraznou roli. Tedy hlavně ve výběru budoucího domova. Cíl byl jasný - musel být velký. To se po více než měsíci pátrání, obcházení bytů a vůbec veškerého zařizování, co s tím tak běžně bývá, povedlo, takže stěhovací práce tento víkend mohly začít. Žádné artistické a krkolomné kousky jako Shimi s modelem neprovádím, nebylo třeba jej spouštět z okna ani nic podobného, ale legrace to taky není. A i když na fotkách neuvidíte nic nového, přesto je sem dám. Aspoň uvidíte, co se u mne děje. Jo a už se s kvalitou fotek nemůžu vymlouvat na špatný foťák, teď už jde všechna špína na mou hlavu. Když jsem se díval na fotky z minula, rovnou od počítače jsem šel koupit nový foťák. Dnes tedy již novým. Ještě s ním moc nemumím, ale to půjde. Veselou zábavu.

14. 9. 2008
o fous později

Dnes jsem na kolejišti ještě drobně zapracoval a kdoví, kdy budu mít čas to sem dát, tak raději hned.

14. 9. 2008

Pro tuto chvíli jen drobná aktualizace, spočívající v rozšíření minule načnutého lesa.

13. 9. 2008

Po více než měsíci je tu další aktualizace. Prodlení je způsobeno několika věcmi.

Bezprostředně nejdůležitějším důvodem pro absenci aktualizací je to, že jsem přišel o možnost fotit. Bez foťáku jsem nechtěl ani moc pokračovat ve stavbě, aby nevznikl moc velký zub v pokroku. Proto jsem na vláčky za celý ten měsíc skoro nesáhl. Nakonec mi foťák půjčil kamarád, ale ten se ukázal nebýt příliš platným, lepší fotky už dělá skoro i mobil. Vzal jsem tedy ze skříně svůj starý fotoaparát, který už před pěti lety stál nový cca 1.500,- Kč, čemuž odpovídá i kvalita. Omlouvám se tedy za nekvalitu fotek, které v této (a patrně i několika dalších) aktualizaci uvidíte. Do tohoto stavu jsem je dotáhl po hodně velkém snažení v Paintshopu, rozhodně nebudu mít nervy to dělat moc často.

Druhým a neméně závažným důvodem k prodlevě jsou trošku jiné starosti. Rozešli jsme se s přítelkyní a proto se mi poněkud změnily plány ohledně bydlení. Po nějaké době přemýšlení a uvědomění si skutečnost, že do svého současného bytu se již prostorově nevejdu, jsem se rozhodl, že si seženu nějaké spolubydlící a pronajmu si s nimi nějaký menší rodinný dům někde na okraji Prahy. Slibuji si od toho, že budu mít mimo jiné i dost prostoru na vláčky. Rád bych začal pomalu napojovat další segment a to ve svém obýváku nemohu, pokud v něm chci ještě nějak dál existovat. Tedy tento měsíc a patrně ještě jeden či dva další budu věnovat hledání budoucích spolubydlů a následně i vhodného místa, kam se nacpat.

Teď už ale zpět k vlakům, co jsem vlastně dnes udělal? Převážně drobnosti. Ti, co již dlouho netrpělivě očekávají, jak dopadne jezírko Bahňák, strouha Rápošovka a vodopád, dnes se konečně dočkají. Výsledek není úplně stoprocentní, ale chyba bude naštěstí napravitelná. Podrobněji u jednotlivých fotek. Dále se rozrostl i les v pozadí včetně lesní cesty. No a na závěr čeká jedno drobné překvapení pro ty, kteří mají rádi recesi.

10. 8. 2008

Dnes pár detailů okolo domku závoráře, ze kterého se stala rekreační chata lufťáků.

2. 8. 2008

Dnešní aktualizace bude sestávat z několika menších částí. Zelenění kopce nad dvojkolejkou a pár detailů v podobě domku závoráře, vodní pumpy na zastávce v Rápošově a trošky bordelu tamtéž. Několik pohledů je věnováno i patinaci kolejí.

Bohužel musím zklamat ty, kteří čekají, jak dopadne voda v jezírku a na vodopádu. Tento problém se odsouvá na dobu neurčitou, protože epoxidová voda Polák není přes léto k sehnání a po vyzkoušení několika alternativních výrobků jsem rezignoval na vymýšlení a zkoušení čehokoliv jiného. Co se týče padající vody z vodopádu, tam to vypadalo ze začátku nadějněji. Nechal jsem schnout proužky pasty na obalu od cédéčka, kde mi během několika dnů opravdu vytvrdly. Bohužel ovšem zůstaly uvnitř mléčně bílé. Myslím, že týden je dost dlouhá doba na to, aby dosáhly svého finálního stavu. I přesto jsem je zkusil na skálu přilepit, ale při styku s lepidlem se ona mléčně bílá barva změnila na zelenou a vypadalo to, jako by se na vodopád někdo vysmrkal. Proto jsem čůrky sundal a vyhodil. Dále se budu vodopádu věnovat až na podzim, kdy bude k dispozici Polákova voda.

Poslední součástí dnešní aktualizace jsou fotky ze čtvrtečního, již třetího setkání přátel vláčků a dobrého českého zlatého moku v hospodě U Hofmanů v Kobylkách. Fotky ve formátu *.zip je možno stáhnout zde (6 MB), dvě videa pak na Youtube zde a zde.

28. 7. 2008

Aby měla voda z rybníka kam odtékat, vytvořil jsem poblíž autobusové zastávky stavidlo.

27. 7. 2008

Podloží pro nový vodopád je hotovo. Vodní prameny zatím schnou na obalu od CDčka, ale až uschnou, bude je již kam umístit.

26. 7. 2008

Tak, včerejší aktualizaci považujme jen za předzvěst té dnešní. Od kolegy z fóra jsem dostal půjčené formy na odlévání skal a zdí a hned jsem se vrhnul je vyzkoušet. Druhá část aktualizace s tím přímo souvisí, protože odlité skály jsem použil při tvorbě "nového" vodopádu.

25. 7. 2008

Dnes jen krátká aktualizace. Objevily se dotazy na to, jak je to s vodotečem, jak vypadá po zprůhlednění, atd. Inu, ne vždy vyjde vše jak by mělo a proto tento počin přidávám na pomyslnou černou listinu nevydařených pokusů. Vodopád se jednoduše nepodařil a to hned z několika důvodů - koncepčních omylů (příliš velké množství přitékající vody a žádný odtok) i chyb v provedení samotném. Podcenil jsem průhlednost materiálu a příliš jsem nevěnoval pozornost tomu, co bude "za" vodou, nebo chcete-li pod ní. Natřel jsem jen povrch na hnědo a ukazuje se, že to rozhodně nestačí. Rozhodl jsem se, že než to složitě opravovat, raději celý tento kus vyříznu a udělám jinak. Mám už částečně rozmyšleno jak, ale chce to ještě dopilovat a tedy výstavba nového vodopádu proběhne až časem. Dnes tedy jen několik fotografií nepodařeného pokusu.

21. 7. 2008

Součástí této aktualizace je osazení hradu na své místo, zelenění okolí, dále tvorba vodopádu pomocí Woodland Scenics přípravku a tvorba betonových svodidel a značek podél silnice.

Teď jsem byl několik dnů doma bez internetu, proto datumovka u fotografií neodpovídá datu skutečného vystavení, tedy dnešnímu.

13. 7. 2008

Dneska se nebudu vykecávat a nechám mluvit fotky. Jen stručně - ve dnešní aktualizaci lze nalézt dokončení stromků, které jsem minule začal tvořit, zasazení několika z nich do terénu, úpravy skalní stěny nad jezerem, jehličí v lese a co je nejdůležitější - dokončení Helfenburku - tedy Rápošova. Příjemnou zábavu.

11. 7. 2008

Dnes jsem z velké části uspokojil touhy z minulé aktualizace. Seznam plánovaných nákupů se zkrátil o téměř všechny položky, které měly prioritu I, tzn. "koupit hned". To tedy obnáší smrky (Model Scene) na želvu (Želvou nazývám ten podivně travnatý kopec nad tunelem), spousta různých travin (Polák, Model Scene, Heki), Dům závoráře (Auhagen), přípravek na modelování vodopádu od Woodlandu a alternativní Neutrální silikon, kdyby to woodlandem nešlo. Další týdny tedy budou ve znamení zelenění celého modulu, tedy alespoň jeho hotových částí. A když jsem dojel domů, objevil jsem tam avízo o zásilce, což znamená, že na poště na mne již čeká elektrická plácačka na mouchy. Modří již vědí, co to znamená a kdo neví, ať se nechá překvapit, v některé z příštích aktualizací se jistě dozví.

Objel jsem několik prodejen, ale v žádné z nich jsem nenalezl takový listnáč, který by se mi líbil natolik, abych byl ochoten jej zasadit coby solitér na Rápošovskou zastávku. Rozhodl jsem se tedy, že si nějaký ten stromek upletu sám. Podrobnosti z této akce jsou součástí dnešní dávky fotek, stejně jako zalesnění želvy). Přeju příjemnou zábavu a jdu spát (za dvě minuty budou dvě hodiny ráno). ;)

7. 7. 2008

Ujednotil jsem si své nákupní touhy pro tento okamžik a zhrozil jsem se. Člověk si řekne - dvě stovky za trochu trávy (ale no tak, myslím modelovou imitaci trávy), to není moc - ale když se ty investice posbírají, tak nezbývá, než valit oči. Zde je k nahlédnutí tabulka, ve které jsem sepsal věci, které se chystám v nepříliš vzdálené době pořídit. Rozdělil jsem je dle priorit. Pro případ, že by mi chtěl někdo udělat radost, přidávám i odkazy, kde dotyčnou věc koupit (jen žertuju, to jen abych to nemusel hledat). Nejhorší je, že to jsou jen věcí z modelářských e-shopů, nepočítám do toho veškerý stavební materiál, tmely, barvy, štětce, lepidla, dřevo, atd... Že já se do těch vláčků jenom pouštěl... ;)

30. 6. 2008 Jen drobná aktualizace, sádra dostala hnědý podkladový nátěr.
29. 6. 2008 Další část kolejiště je terraformována.
28. 6. 2008 První pokusy se zatravňováním, modelování skalní stěny, dno jezera.
16. 6. 2008 Malá zastávka dostala své jméno, pokračují práce na hradě a lomu pod zastávkou.
15. 6. 2008 Vzniká hradní věž a sloupky autobusových zastávek
28. 5. 2008

Po dlouhé pauze se opět vrhám do webu. Původní web se mi nelíbil, byl nepřehledný a prostě narychlo splácaný. Rozhodl jsem se tomu dát nějaký systém a tak jsem jeden pracovní den strávil tvorbou tohoto.

Od poslední aktualizace utekly dva měsíce, během kterých jsem ovšem nelenil. Zcela jsem si ujasnil materiály, se kterými budu pracovat a pokročil se stavbou. Fotografie ze stavby bohužel nemám, napříště zkusím fotit více. Takže tedy dosavadní stav.

9. 4. 2008

Týden uplynul jako voda a já jej věnoval převážně plánování. Nejpodstatnějším výsledkem uplynulých několika dní je plán tratě udělaný ve WinTracku.

Díky plánu jsem zjistil, že musím předělat už hotovou část kolejiště, čemuž jsem rád, protože stále více a více pochybuji o tom, že jsem zvolil správný materiál a postup tvorby. Nastudoval jsem si postupy hrubé stavby kolegů na internetu a rozhodl jsem se nadále postupovat jinak.

Když už jsem měl plné zuby hrubé práce a plánování v počítači, bavil jsem se stavbou domečků, kterých jsem si do zásoby nakoupil celkem dost. Nikdy jsem nic nepatinoval, proto je toto moje prvotina. Myslím, že to nedopadlo tak zle.

2. 4. 2008

No to jsem si naběhl s touhle hmotou. Zkoušel jsem z toho dělat obrys portálu tunelu, vypadalo to dobře, dobře se to patlalo, ale po zatvrdnutí mi to opadalo jak třešně ze stromu. Navíc se i hrozně smrskává. I když na balíčku byla hmota nakreslená bílá, uvnitř to bylo hnědé. Ne že by mi až tolik záleželo na barvě, stejně budu přebarvovat vlastními barvami, ale mám za to, že jsem prostě koupil něco úplně jiného, než jsem chtěl - patrně nějakou keramickou hlínu, či co. Věřím tomu, že vázičky a hrníčky se z toho budou dělat dobře, ale pro moje účely to asi využití mít nebude.

1. 4. 2008

Koupil jsem malý 300g balíček modelovací hmoty KERA plast. Doufám, že se to bude chovat stejně jako DAS. Když už jsem byl v papírnictví, tak jsem vzal i tubičku Umbry pálené, opět od Koh-i-nooru, nikoliv od Umtonu či od Mánesa, jak doporučuje Houmr na svých stránkách. Tak snad to nebude na škodu.

29. 3. 2008

Započata samotná stavba. Ráno jsem se byl podívat na burze, která mne trošku zklamala množstvím upocených a prodírajících se lidí a celkem žádné nabídky věcí, které jsem chtěl pořídit já - tedy koleje Litomyský. Jediné, co mne tam zaujalo, byla akuvrtačka se spoustou nástavců na broušení, špidlení a řezání. Inu, aspoň nějaký úspěch, ta se jistě bude hodit.

Z burzy jsem s vidinou volného víkendu zabrousil do Bauhausu a udělal velký nákup materiálu. Pořídil jsem dřevěné latě, pár sololitových desek a něco styroduru. Do auta se to jen tak tak vešlo, opět se ukázalo, že je nafukovací. Dovezl jsem materiál domů a začal makat.

Udělal jsem nosný rám pro modul 4, na něm jsem položil sololit pod trasu dvojkolejky a začal stavět nosníky pro trať lokálky. Ze sololitu jsem vyřízl i podklad pro jednokolejku a narazil na první problém. Nosníky jsem podle normy udělal 6 cm vysoké, ale ukázalo se to být málo. Při pokusném průjezdu bobiny na kusu staré plechové koleje vztyčený pantograf drhnul o spodek druhého patra. Navíc když vezmu v úvahu, že pod koleje budu dávat ještě měkké podloží... Nezbylo, než "strop" zvednout. Takze jsem na nosníky nalepil ještě několik vrstev odřezků sololitu a zvednul druhé patro o cca dva centimetry. Vypadá to tedy hrozně, ale nakonec bude celá tahle hrůza stejně zakrytá, takže to nevadí. U dalších nosníků s tím budu už počítat.

Na tomto modulu se budou tratě mimoúrovňově křížit třikrát, z toho jednou na mostě, dvakrát bude dvojkolejka v tunelu. Tedy musím vytvořit most, těleso tunelu vznikne až časem.

kobylky.plivnik.cz hosted on www.plivnik.cz © konopaslik 2008  návštěv od 2. 7. 2008 Stránky si právě prohlíží .